Népszavazósdi

 2008.03.09. 14:04
Még nem voltam szavazni. Egyelőre itthon tömöm a fejem és nézem Bonót a televízióban. Voltunk tegnap Keszthelyen a Fürgerókalábak zenekar klipforgatásán. Az út kalandosra sikeredett. Útközben Makovics "Jack" és Graffits "Énbaszódjakmeg?" annyira csatakra itta magát, hogy többször álltam meg, hogy én nem vezetek tovább, hanem inkább hazagyaloglok. Nem sokszor akasztanak ki a barátaim, de a tegnapi nap során görbült a barátság. Csak, hogy érezzétek a helyzetem. Elindultunk. Egyrészt nem arra, amerre kellett volna, hanem egy alternatív úton nőnemű GPS-ünk hatására (szegénnyel egyébként az odaúton mindig üvöltött valaki), másrészt Ákosnál egy üveg Jack Daniels várt az elfogyasztásra. Ez még az odaúton nagyrészt bekövetkezett. Volt olyan is, hogy pisilés után Ákos kb. 300 métert szaladt vissza a sékerjéért, amiben a bekevert viszkikóla volt. Természetesen mi a megállni tilos helyen vártuk elakadásjelzővel. Visszafelé már megvolt a biztonságérzet és így csak sétált. Én meg őrjöngtem. Az ismeretlen úton sokszor előfordult, hogy nem tudtam, merre is forduljak. Ilyenkor a barátaim egymást túlordítva segítettek, hogy aszondja : "Harleeeeeeeem", "Kis-Kanada", "Nemarra", "Huáááááááááá". Egyébként Károly barátom, amikor éppen nem volt mondanivalója, akkor közölte, hogy "bárcsak már magához szólítana az Úr". Ezt kiegészítette az összes mondattal, amit népi környezetben, pletykás öregasszonyoktól hallott. Mondtam neki, hogy az először emlegetett ún. Úrral nagyon hamar találkozik, ha nem fejezi be a példabeszédek üvöltését záros határidőn belül. Ha nem vezettem volna és nem lett volna szükségeim információra, akkor biztos nevettem volna nagyon. Így azonban. Pl.

- "Merre forduljak?"
- "A molnárék fia, a' egy nagy széltoló. A tömzsi Mariskát is meggyömöszőte a ganéjdombná'."


Hát kössz bazmeg. Mellé még ordít két saturészeg barom, meg Szabó GPS mondja, hogy nemarra, amarra. Élmény. Ettől eltekintve kurvajó volt az egész nap. Stukker "énbaszódjakmeg?" nem annyira élvezte, mert széthányt mindent, meg végigaludta a klipforgatást. A hazaút is eseménytelenül telt. Kivéve, hogy meg kellett állni vagy háromszor, hogy Ákos ne rókázza össze az egész autót. Azt hiszem tíz hányás körül meg is állt.
Szóval ma elmegyek szavazni jól. Annyit hallani arról, hogy miért nem akarnak az emberek fizetni, meg hogy engem nem érint a 300 Ft, hogy mindig felkapom rajta a vizet. Hogy a kígyóba ne érintene? Mindenki lehet beteg. Azon kívül, ha jól számolom, a fizetésem majdnem felét levonják mindenféle adók címén. Ebben benne van az is, amit azért fizetek, hogy ha bajom lesz, akkor ne kelljen fizetnem. Nem? Őszintén szólva a faszom tele van azzal, hogy a fizetésem fele megy az állam bácsinak és ezek után még adózom a boltban minden egyes szaros zsömlén és ásványvízen, minden sörön, amit megiszok a kocsmában, minden kilométerért amit az én adómból is épített autópályán kell megtennem. Ha mindezen levonások után pedig félre tudok tenni valami minimális pénzt a bankban, akkor még a kamatot is megadóztatják. Hát egy nagy fityiszt, azt. Azzal ne jöjjenek nekem, hogy más országokban is így van, meg fejlettebb helyeken. Mert ez részigazság. És a részigazságokkal hazudnak a pofámba minden nap. Más helyeken más a helyzet. Más helyeken nem vonják le az ember fizetésének a felét adóként. Attól is a falnak megyek, amikor azt magyarázzák, hogy az államnak nincs pénze. Amit valahol ad, azt máshonnan kell elvenni. Ezt meg is értem. Gazdálkodni kell, azzal, ami van. De szerintem ebben a formában az állam nagyon rossz gazda.
A tandíjtól is égnek áll a hajam. Azok prédikálnak tandíjról, akik a vörös diplomájukat még ingyen szerezték? Megmondaná nekem valaki, hogy mi a faszból fizessen ki egy átlagos magyar család egy egyetemi képzést mondjuk a fővárosban? Ne kamuzza már azt senki, hogy a mindenféle ösztöndíj, meg a diákhitel, meg a bursa hungarica, meg a nemtommikből annyira könnyen meg lehet élni. Jó, nekem sosem volt ösztöndíjam. De volt is, hogy hetekig fillértologatás volt, hogy mire lehet. Pedig én Veszprémbe jártam, ami egy olcsóbb hely Pesthez képest. Csak gondoljunk bele. Aki mondjuk nem engedhet meg magának egy albérletet és nem kap koleszt, az akkor pápá egyetem? Mert egy albi mondjuk 20. Télen rezsivel mondjuk 30. És akkor nagyon alsó határt mondtam. Rendben, ezt betakarja a diákhitel. Ezen felül vagy 4 ropi a bkv bérlet és enni is kell. Nem hinném, hogy napi 500 Ft-nál kevesebből össze lehet bármi egészségeset és változatosat. De akkor legyen 500 Ft. Ez egy hónapban 15000 Ft. Ott tartunk, hogy ÖTVENEZER Ft és az illető még csak lakik, meg eszik és a városban közlekedik. Nem vett egy darab könyvet sem, nem ivott meg egy kávét sem és nem ment el egyetlen múzeumba, vagy egyetlen színházba sem. Vagy nem ivott meg az egy hónap alatt egyik este 18 tequilát. Nyilván ez a luxus része. És eddig lehet is ösztöndíjból. De pl. az utolsó félévben nekem 235 000 Ft-ot kellett kifizetnem tandíjként. Ha nem dolgoztam volna és nem segített volna a családom és nem segített volna a munkahelyem, akkor baszhattam volna. Ez az utolsó félévem volt. Lehet, hogy minden, amit leírtam ide, az teljesen szubjektív és talán nem is baj. De szerintem egyetlen opció ma a három igen.

Címkék: zenés részegek gondolkozós politikás

A bejegyzés trackback címe:

https://mestahh.blog.hu/api/trackback/id/tr69372540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

slamx 2008.03.09. 16:06:48

Gondolom az sem hat meg, hogy ha a szarul gazdálkodó (mert tényleg elcseszik az adók jó részét!) állambácsi zsebében csak 100 Ft lapul és 110Ft kell neki a megélhetéshez, akkor azt a 10 Ft-ot valahonnan elő kell teremteni...;)

Az a baj, hogy az állam tényleg elcseszte az adókat. Ez viszont nem jelentheti azt, hogy akkor b***ák meg és "valahonnan" teremtsék elő a hiányzó pénzeket!

Ha már népszavazás, arra azért kiváncsi lennék miért nem a parlament létszámáról népszavazunk?!
1-2 éve egymásra licitáltak, hogy ki csökkentené jobban a parlament létszámát. (Már nem tudom melyik pár nyert a 180 fővel...)
Anno bedobta az egyik pár a témát, a többi 4 hevesen bólogatot és....
...és nem történt semmi.
Most pedig szavazgatunk a 300Ft-os vizitdíjról, ami geci dolog, de talán az utóbbi 10-15 évben nem volt ennél előrébb mutató kezdeményezés...:(
Mindegy.
"Mi" ma megmutatjuk! Jól leszavazzuk!

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2008.03.09. 23:38:51

hogy lehet tízszer hányni? :D
a 3 igent értem :)

˙tt 2008.03.09. 23:56:59

húú. most kommentelnem kell. nagyon szépen "beszéltél".
nem a ki hogyan, és hányszor nyányt és pisilt dologra gondoltam, bár azt meg kétségeket kizárva nagyon élvezetesen és viccesen adtad elő, mint mindig :)

mestahh · http://mestahh.blog.hu 2008.03.10. 08:56:19

En ertem azt is, hogy kevesebb a zseton. Csak azt nem ertem, hogy hogyan kepzelik azt, hogy egy mondjuk osszesen 300 000 Ft-bol gazdalkodo ketgyerekes csalad hogyan iskolaztassa a gyermekeit. Ez nem igazan az egyenlo eselyek elve. Vagy egy 30 000 Ft nyugdijat kapo nyugdijas hogyan kalkulalja a monjuk havi 10 000 Ft-nyi gyogyszer melle a havi 4-5 vizsgalatot. Persze enni, meg egyebkent elni nem muszaj.
Tudom, hogy sarkitok. De szerintem elfogadhatatlan, hogy egy eleten keresztul fizet tebet, meg adot, majd amikor szuksege lenne az allam segitsegere, akkor vizitdij. Meg napidij.

mestahh · http://mestahh.blog.hu 2008.03.10. 08:57:39

Akos tizszeres hanyasa nagyon kalandos volt. Egyszer vezetes kozben kapta le rolam majdnem a szemuveget, hogy marpedig most meg kell allni.

Sziszo · http://www.sziszo.blog.hu 2008.03.10. 10:06:13

Ezzel ez a Qva rendszer csak azt éri el hogy a Magyarok egyre nagyobb százaléka kimegy a francba más Országokba boldogulni. És ez az itt maradtakat néha nagyon mélyen érinti... :(

mestahh · http://mestahh.blog.hu 2008.03.10. 11:18:24

Olvastam. :( Akkor szombat este azert is voltal szajbiggyesztos. Sajnalom.

slamx 2008.03.10. 12:05:08

Tényleg sarkítasz, de értem mire akarsz kilyukadni.
Ennek ellenére úgy érzem, hogy most "vagányan" kiöntöttük a fürdővizet a kormány nyakába, de nem sokára azon fogunk idegeskedni, hogy hol a gyerek...:(

3-4 éve minden biztosítási ügynök azzal kezd, hogy 2012-15 körül összeomlik a tb rendszer. Az egészségügy olyan mint a MÁV, ömlik bele a sok pénz, de mindig minuszban van.
Erre volt egy próbálkozása a hazug és gazdaságpolitikailag analfabéta kormánynak és az első számadatok alapján úgy tűnt, hogy az egészségügy finanszírozása az utóbbi 15 évben nem volt ennyire rendben, mint most.
Viszont egy hazug kormány csak ne kezdeményezzen semmi jót! - mondja az igaz magyar ember, nekitámasztja az árpádsávos zászlóját a szavazófülke oldalának és ikszel 3 igen...

SzIsZo · http://www.sziszo.blog.hu 2008.03.10. 13:17:15

Igen, igen, igen :( ---> erre is 3 igen a válasz!
Ja, és köszi, aranyos vagy!

ramóna 2008.03.11. 22:13:04

Elnézést, hogy közbeszólok és talán nincs is már jelentősége ugyan ( szerencsére eldőlt már), de szerintem mnd a két oldal hiradásait kellene nézni és talán az ebben dolgozókat is meg kellene hallgatni. Nem hiszem hogy bárki azt mondaná az egészségügyből hogy rendben van, főleg úgy hogy a vizitdíj 20 milliáárdot hozott még az állam 40-et vett el. Valószínűleg a -20 rendben van :D

ramóna 2008.03.11. 22:14:49

Sorry a más nézeteket vallóktól semmilyen politikai vitát nem akarok nyitni, de most az egyszer úgy éreztem ezt le kell írnom:) Henci pénteken szeretnéd majd veled valmiről beszélni. Találd ki mikor jó neked.

mestahh · http://mestahh.blog.hu 2008.03.12. 09:02:00

Ertem en a problemat. Csak szerintem sarkitott dolog, hogy valakinek, aki egy eleten at tebet fizetett es mondjuk 30 000 Ft nyugdijbol el egy honapban (nem 4-5 emberrol van szo) es havonta nem egyszer kell orvoshoz mennie, annak mondjuk havi 3000 Ft nagyon sokat nyom a latban. Volt olyan varos, ahol a kormanyparti polgarmester is azt mondta, megerti, hogy miert szavaztak igennel az emberek. Mert kb. 27000 Ft-ot keresnek. HAVONTA. Igy azert mas kerdes. Ezt a 300 Ft-ot nem en nem tudom kifizetni, ha oda kerulok, hanem ok. A tandijrol meg lehet anyazni, de abban kifejezetten hajthatatlan, begyepesedett es minden mas is vagyok.
Egyebkent meghallgattam az ebben dolgozokat is. Edesanyam orvos. Van orvos baratom is. Meg tudom, hogy neked is van :)
Penteken 4 korul en mar a pletykaban leszek, zeneles cimen. De este is ott leszek, akkor dumalhatunk.

ramóna 2008.03.12. 09:27:20

Biztos félreérthető vagyok de ez nem neked szólt:) Szerintem nem mi vagyunk különböző véleményen de ezt a múlt hétvégén is mgbeszéltük:) A beszélgetés meg más jellegű személyes és négyszemközt:) De majd telefonon akkor megbeszéljük hogy mikor szánsz rám időt:)
süti beállítások módosítása