Peking

 2008.08.15. 08:05

Hát érdekes ez az olimpia. Mindig néztem, sőt volt, amikor hajlandó voltam felkelni hajnalban, hogy megnézzek valami olyan sportot, aminek még a szabályait sem tudtam,  csak azért, mert kis hazánk fiai szerepeltek. Idén nem néztem. Nem csak azért, mert az időeltolódás miatt nem tudom, egyszerűen nem érdekelt. Valahogy kimaradt. Aztán elkezdtem figyelni. Először csak arra, hogy feltűnően semmi nem sikerül úgy, ahogy az eddigieken. Egyrészt az úszásban ugye itt van ez a remek sportember, ez a csudás kokszsellő, aki mindent megnyer. Mindent új világcsúccsal. De nem ám ezredmásodpercekkel. Sokkal. Ma hajnalban is másfél testhosszal verte meg Cseh Lacit, úgy hogy Laci új európa csúcsot úszott. Nyilván az európaiak egyébként is gyengébbek, mint a nemes amerikánusok. Nem is akarok azon elmélkedni, hogy ez a szörnyszülött használ -e akármit. Lényegtelen. Mindent megnyer és ott áll a dobogó legfelső fokán és csak neki játsszák a himnuszt. Valaki pedig ott áll a másodikon. Meg a harmadikon. Ha elveszik is bárkitől az érmet dopping miatt és a sorban következőnek elküldik postán, azért az nem ugyanaz. Én elhiszem, hogy kitűnő sportember. A dopping nem helyettesítheti az iszonyatos kemény edzést. Meg azért látszik is, hogy majdnem olyan szálkás, mint én. Igazából csak az jutott az eszembe az összes sportágban hemzsegő gépek láttán, hogy Papp Laci amellett, hogy világklasszis volt, dolgozott. Vagy, hogy az edzőim mind dolgoztak. Vagy Balczó András. Akinél szerintem szorgalmasabb, kitartóbb embert nem sokat hordott a hátán a füld. Az esélyek nem egyenlőek. Az, hogy valaki azért él 2 éves kora óta, hogy hatvanötszörös olimpiai bajnok lehessen, az nagyon szép dolog. Az meg egy másik szép dolog, hogy ezért annyi pénzt kap szponzoroktól és innen-onnan, hogy tényleg csak ez az egyetlen dolga van. Közben meg a NASA  fejleszt neki saját belső-égésű motrot, meg űrúszódresszt.

A vívóinkról már nem is szólnék, mert a nagyon gyenge, az diplomatikus megfogalmazása az eddigi teljesítménynek. Tudom, hogy ez napfüggő, meg elég egy rossz másodperc, de nagy csalódás. Nagyon bíztam a férfi párbajtőrcsapatban (női ugye nincs, mert kell hely a baseballnak, ami tradícionális olimpiai sportág). Négy éve rekedtre ordítottam magam, amikor a kibaszott csigazabálók megvertek minket. Szerintem egyébként teljesen jogosan, de baromi sportszerűtlenül viselkedtek. Lesz még itt egyáltalán arany? Valaki adja vissza a hitemet...

Címkék: tévé szomorú sportolós

A bejegyzés trackback címe:

https://mestahh.blog.hu/api/trackback/id/tr92616725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levi 2008.08.15. 08:29:05

Noi vizilabda es kajak-kenu!!!!ha az sem akkor nincs isten mert hogy judoba meg birkoba meg kardba nem volt az tuti! A phelps meg elmegy az amerikai jo kurva annyaba!!! A Cseh Laci ezustjei nekem aranyat ernek!!!

Gina 2008.08.15. 09:24:24

Phelps ne legyen már téma! Lassan indulnak a phelpses viccek csáknorisz helyett:)
Meg itt van ez is, amit mondjuk ossz el legalább kettővel, de még akkor is elég vicces.
zona.hu/article/1174/kitalal-az-olimpikonokat-pumpalo-doppingbaro.html
Nem bánnak jól velünk ezen az olimpián. A magyar-német kézimeccsen majdnem agyérgörcsöt kaptam, de nem hagyták magukat a leányzók.:)

mestahh · http://mestahh.blog.hu 2008.08.15. 09:49:51

Olvastam a cikket és szönyülködtem is. Szerintem, aki ennyi idősen ennyi aranyat nyer és meg sem izzad, az mindenképpen téma. Főleg, hogy a mi Lacink előtt nyert háromszor :( ha irigység, ha nem, engem irritál.

Gina 2008.08.15. 10:28:12

Engem csak azért nem, mert tudom, hogy "nem tisztán játszik". Tenni ellene én személy szerint nem tudok. Annyi marad, hogy örülök Cseh Lacinak, mert az még emberi teljesítmény, mégis csodálatos, és kurva büszke vagyok rá:)

morris 2008.08.15. 13:48:09

haj!

az én véleményem az, hogy az doppingol, aki lebukik. Ezzel arra akarok célozni, hogy mindenki nyomatja...csak hát aki nem csinálja megfelelően "okosan", az lebukik, és ő doppingolt. Biztos ügyes gyerek ez a phelps dopping nélkül is, de igy meg egyenesen delfinként viselkedik...egyébként a feje is elég palackorrú.
Cseh Laci is tuti benyomja a kis vitaminjait (nem rosszindulatbol mondom, nehogy félreértés essék) csak az nem olyan dopping amit nagyon tiltanának, vagy kivizeli mielött kimutatnák.(lásd Kovács Ági összel).
Egyébként ez a két ezüst szerintem is arany. És kajak-kenuban még lesz pár arany, én tuti biztos vagyok benne. Hajrá a kézis lányoknak is, és a pólós lányoknak, és fiúknak egyaránt. No meg persze dobó-atlétáinknak is.
Ne legyenek túl magasak az elvárásaink.
Hajrá:D

Gerti 2008.08.19. 16:00:52

Remelem kajakosoknal sok-sok Himnuszt hallgathatunk majd meg, mert mar tenyleg kene............(:/)
Cseh Laci egyebkent beszelt itt errol az egeszrol nekunk, de nagyon hosszu, majd talan otthon elmeselem:) meg nagyon-nagyon sok minden van, ami "kifogaskent" szolgalhat arra, hogy meg nincs arany... majd azt is otthon.
Egyebkent hihetetlen itt a hangulat, meg az olimpia, de nekem egyedul a kezis fiuk hianyoznak:(
süti beállítások módosítása